piątek, 31 stycznia 2014

Jak wybierałam ławę


Wybieranie nowego mebla to dla mnie katorga. Najczęściej dlatego, że nie mogę się zdecydować i miotam się pomiędzy skrajnie różnymi pomysłami. Nie inaczej było z wyborem stolika kawowego. Przekleństwo zbyt dużego wyboru!
Na początku umyśliłam sobie, że ława musi być bardzo duża, tak aby pomieściła wszystko co zazwyczaj zalega w salonie. Nasza koleżanka ma taką wspaniałą kolonialna ławę o blacie 100x100 cm. I czegoś w tym stylu zapragnęłam. Ale mąż uznał, że do naszego salonu takiej wielkości ława jest za duża. Przyznałam mu rację.

unodesign.pl

Potem stwierdziłam, że blat może być tak duży, ale konstrukcja stolika powinna być lżejsza a styl zdecydowanie bardziej retro. Na Allegro znalazłam producenta mebli z Gdyni, który robi meble na indywidualne zamówienie.

albertmeble.pl

Ze względu na cenę rozejrzałam się po sieciówkach. Spodobała mi się rozsuwana (jakże to praktyczne) ława z kolekcji Elisse. Ale kolorystyka nijak nam nie pasowała.


agatameble.pl

Szukałam dalej ładnej taniej ławy. W stylu retro. Z dużym blatem. W ciemniejszym kolorze. Drewnianej, dobrze wykonanej. Najlepiej polskiej, od dobrego producenta. Ta poniżej jest śliczna - z lustrzanym blatem. Niestety nie tania.

dller.pl

Poszukiwania trwały. Stwierdziłam, że może zamiast jednej dużej ławy bardziej praktyczne okażą się dwa stoliki, które dowolnie będzie można ze sobą zestawiać. Małżonek się ze mną nie zgodził.

agamartin.com

Gdy otarłam się w swoich poszukiwaniach o obłe kształty blatów przypomniałam sobie o istnieniu mebli z serii MAPLE. Zawsze bardzo mi się podobały. Niestety, gdy po tygodniu ciężkich dywagacji doszłam do wniosku, że wybieram czarny model (znów zbyt duży wybór) okazało się, że stoliki są dość małe, więc trzeba by kupić dwa. Wróciłam do punktu wyjścia.

ikershop.com

Od Ikera przeszłam jakoś płynnie do mebli Noti. I ław na stalowych nóżkach. Po wizycie w poznańskim salonie rozglądałam się po sieci. Spodobała mi się Cora z 2 chowanymi stoliczkami. 

damnet.pl

Ale w końcu podobny stolik z białym blatem jest do kupienia w Ikei. Jednakowoż czarnobrązowy blat podobał mi się bardziej. Wzór drewnianych słojów lepiej mi odpowiadał. Gdyby tylko występował w jaśniejszym odcieniu.

ikea.pl

I tak oto doszłam do modelu Malmo, który można zamówić w kilku rozmiarach na pewnej fajnej polskiej stronie, o której pewnie jeszcze kiedyś napiszę bo ci ludzie robią super meble. Po małym research'u w sieci znalazłam podobną ławę EuropaMeble na Allegro. Co było dalej już wiecie.

take-me-home.pl

Wszystkie zdjęcia pochodzą ze stron producentów mebli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz